Új jelszó kérése

Futópad cikkek

Ország Boltja I. DÍJ

Ország boltja I.hely-futópad-diszkont.hu

Prémium szolgáltatások

Futópad ingyenes házhozszállítás
Futópad hitelre
Futópad törzsvásárlói kedvezmény
Futópad gyártói garancia

Hírlevél

Futópad házhozszállítás

Futópad ingyenes házhozszállítás

Fizetési megoldás

Tanúsítvány

Árukereső, a hiteles vásárlási kalauz

Termékajánló

Megbízható futópad üzlet

Elérhetőség

www.futopad-diszkont.hu
+36-1/877-4841
infosport8.hu

 

TOP termékek

NordicTrack Incline Trainer X7i futópad BH FITNESS TFT széria Life Gear Active futópad Pro-Form Performance 400i futópad

A futópad jótékony hatásai

A futópad használat jótékony hatásai

A futópad használat jótékony hatásai
A folyamatos, legalább húsz percig tartó ritmikus, egyenletes futás különleges testi-lelki harmonizáló folyamatokat indít meg. A tudatállapot módusulásával az érzelmi tudat (jobb agyfélteke) aktivitása fokozódik, ez endorfin (örömhormon) termelést indít, az immunfolyamatokat aktivizálja, sőt a stresszhormonszintet csökkentő sejtek működését is fokozza.

Amikor "futni kezdünk", a szokatlan fizikai megterhelés még zavaró mértékű stresszhatának teszi ki a szervezetünket, ez azonban nem tart sokáig. A kocogás vagy futás közben beálló nyugalmi tudatműködés a felszabaduló örömhormonok által létrejövő könnyű, kellemes mámor pozitív bódulata és a vidám kedélyállapot legyűri a stresszhatásokat. Dishman, Folkins és Sime, valamint Goldwater kutatásaiból tudjuk, hogy az egyenletes ritmus különösen fontos közérzetjavító eleme a kocogásnak.

DÖBBENETES és meglepő, hogy mit érhetünk el a ritmikus-egyenletes mozgástréninggel. Például az izomanyagcsere az egyenletes terhelés hatására akár ötvenszeresére is emelkedhet, a szervezet anyagcseréje tíz-hússzorosára. A szíven átáramló vérmennyiség ötszörösére nőhet. Hosszú távon pedig a rendszeres terhelés hatására a pulzusszám csökken, a szív kapacitása nő, a vérnyomás csökken, a szívinfarktus előfordulási esélye csökken, a test zsírszövettartalma csökken, növekszik a védő koleszterin, és csökken az ártalmas koleszterin szintje. Csökken a trombózisveszély, nő a véren átáramló vérmennyiség, növekszik a hasűri szervek aktivitása, javul a csontozat mésztartalma, az immunaktivitás pedig leginkább a természetes ölősejtek számának és működési aktivitásának növekedésében mutatkozik meg. A testi működés egészségesebbé rendeződésén túl különleges hatással számolhatunk a kedélyjavító (öröm) hormon aktivizálódása révén, javul a közérzet, csökken a szorongás és diszfória (kedvetlen, levert állapot); a depresszió is ellenszerére talál a rendszeres testmozgásban.

A futás az egyik legjobb kalóriaégető sport. A fogyni vágyó futóknak lassú tempóban hosszú ideig kell futniuk. A zsírégetés kb 30-40 perc után indul be. Gyors tempónál a szénhidrát felhasználás az intenzív, ezért a fogyáshoz a maximális pulzusszám 50-60% -án érdemes futni, ekkor a legintenzívebb a zsírégetés.

Mégegyszer összefoglalva a futás jótékony hatásait:

- Az izomanyagcsere akár az ötvenszeresére emelkedhet
- A szervezet anyagcseréje akár a húszszorosát is elérheti
- A szíven átáramló vérmennyiség ötszörösére nőhet
- Hosszú távon csökkenti a pulzusszámot
- Nőveli a szívkapacitást
- Csökkenti a vérnyomást
- A szívinfarktus előfordulási esélyeit csökkenti
- Csökkenti a szívbetegségek kockázatát, a magas vérnyomás, a csontritkulás, a cukorbetegség és az elhízás ellen a legjobb gyógyszer
- Erősíti az ízületeket, az inak és szalagok megörzik rugalmasságukat
- Csökkenti az öregedést hatásait
- Hozzájárul a mentális jólét eléréséhez, és segít a depresszió kezelésében
- Segít a stressz feloldásában
- Növeli az energiát és az állóképességet
- Segít fenntartani a normális testsúly csökkentésével az anyagcserét (az arány akkor jó, ha kalóriát éget)
- Segít, gyorsítja a regenerációt, testmozgással egészségesebb az alvás